Kérlek like-olj minket a facebookon! :)

Régebbi Szendi blogos érdekességek

"Nos én úgy gondolom, Burrynek ez már a szavajárása, hogy a "betegeknél ezt" tapasztaltam. Azt gondolom, hogy ez teljesen komolytalan, tipikusan olyan érv, amit aztán nem lehet megcáfolni. Ez olyan, mint amikor azt mondom: a saját szememmel láttam, hát hazudok én? Ki mondaná erre azt, hogy igen, hazudsz, nem láthattad. A betegekre való hivatkozás azt sugallja, mintha Burry ott állna felettük mérleggel, jegyzetfüzettel, és sok száz betegbol kiátlagolta volna ezt az arányt. Természetesen nem hiszem,k hogy ez van, o ajánlja saját elképzelése szerint ezt a betegeknek, akik közül aztán némelyik javul, és Burry ezt visszaigazolásnak veszi. Azt gondolom, nem szerencsés az szubjektív tapasztalást szembeállítani a tudományos állásponttal, s demagóg módon megtámogatni ezt azzal, hogy "én paleoorvosként mondom ezt", meg hogy " a betegeknél tapasztaltam ezt". Bocsánat, de ez parasztvakítás. Szerintem ilyen arány mellett elég gyorsan fehérjemérgezés alakulhat ki.Burry saját tapasztalata az is, hogy sportolni csak a nyugati embernek kell, mert a paleo nem hízik el. Mintha a sport azért lenne fontos, hogy fogyjunk.Az is Burry saját tapasztalata, hogy a vitaminok szedése nem jó, amit arra korrigált szembesítéskor, hogy a hordozóanyagokkal van a baj. Ugye, ez kicsit más, de a hordozóanyagokkal kapcsolatos problémákra abból következtetett, hogy a "betegek mondták". Bocs, de bejön egy beteg, ki tudja mit, hogyan eszik otthon, és azt mondja,neki ég a gyomra. Burry meg kigondolja ebbol, hogya, paleótól nem éghet a gyomoirb, akkor csak a vitamin okozhatjac, máris kész a paleo továbbfejlesztett változata: vitamint nem kell szedni. D vitamin különben is van a húsban. Annak nem néz utána, hogy 1 kg marhahussal 500 NE -vitamint viszel be.Óvjon minket az ég az ilyesfajta elméletképzéstol.Ezzel a 70-30% aránnyal annyi, de annyi embert meghülyített már, a Facebookon ezen nyavalyognak azok, akik persze nem a könyveimet olvassák, hanem a Facebookról akarják megtudni a többi hasonlótól, hogyanis kell paleó életet élni. Mert persze, aki elhiszi, hogy így kell enni, hiszen egy paleóorvos mondta, biztos alapos kutatások állnak mögötte, az erolködik, hogy így egyen, aztán nemmegy neki, és némelyik valósíznuleg el is fordul a paleótól, hogy "na ez tarthatatlan". Szóval azt gondolom, a Burry féle "továbbfejlesztések" csak kárt okoznak. Mellesleg egy csomó autoimmunbetegtol hallom vissza, hogy nekik is ketogént tanácsolja. Miért is? Ki mondta, hogy autoimmun betegeknél a ketogén muködik? Mi indokolja a ketogént? A válasz: "ezt tapasztaltam a betegeknél".Szendi

"Amikor a butaság próféta hajlammal párosul, az a leges-legrosszabb verzió."Szendi

"Onnantól kezdve, hogy megjelent a blogon (sokaknak csak későn esett le, hogy a Burry nicknév őt fedi, mert nem mutatkozott be), el kezdte osztani az észt, megpróbálta úgy feltüntetni magát, mintha már évek óta a paleóval gyógyítaná az embereket" Paleolga

"Az elmúlt egy évben soha nyilvánosan - itt a blogon - nem foglaltam állást az én betegségem és Burry-hez fűződő kapcsolatom között, de most megteszem, tanulságként (amit egyébként levélben megírtam Burrynek, tehát nem a háta mögött tudja meg a kritikámat).Jómagam elszenvedője voltam Burry számomra rossz tanácsának, pedig eleinte az orvosi tanácsaiért - itt a blogon is - lelkesedtem. Még meg is voltam hatódva, mint minden beteg elkeseredett ember, ha külön figyelemmel foglalkoznak vele.Az apnoe, ami nálam pik-wick szindróma volt - természetes szövődménye volt a másfél mázsámnak. Nyilvánvaló, hogy hálálkodtam az apnoe felfedezése miatt, mert nem tudtam, hogy valamilyen orvosi segítséggel a fogyásomhoz kell hozzányúlni, és nem csak a pénztárcámhoz, ahogy tavaly Karácsony előtt a 200e-es gépet, a kétszeri 54e forintért való diagnosztikát, ..., még mielőtt meghalok, megvásároljam magamnak.Nálam a béta-blokkolók elhagyása olyan katarzist idézett elő, hogy én majdnem belehaltam a hetekig tartó 200-220-as vérnyomásomba. Elfogadtam a tanácsot, mert mégis csak orvos mondta. Ki ne lett volna így??? Ezt a tanácsot (én balga) - bemondásos alapon - fogadtam el. " BB

"A BB-történet után nagy udvariasan megkérdeztem Tóthtól, hogy nem kéne-e levonni BB "kezeléséből" a konzekvenciákat. Láthatólag egyáltalán nem érintette meg az, hogy milyen kétségbeesett helyzetbe taszította BB-t, és a bétablokkolókról is elkezdett ismét magyarázni, hogy higgyem el, ezek nagyon veszélyes gyógyszerek, fölösleges őket szedni. Akkor is azt láttam,hogy Tóthról leperegnek a visszajelzések, nem tud tanulni a hibáiból és azok visszajelzéseiből. Én akkoir kicsit kutyaszoritóban kezdtem érezni magamat, mert láttam, hogy felelőtlen félrekezelésről van szó és a tapasztalatokkal szembeni vakságról, de azon gondolkodtam, hogy jó-e, ha én most szakítok vele. Igazság szerint nagyon régóta törtem én ezen a fejem, talán túl sokáig is." Szendi 

"A D-vitamint is többszöri rábeszélésre fogadta el, sokáig azt állította, hogy a húsban bőven van D-vitamin. A könyvében is a D-vitamin azért kerül említésre, mert végül az utolsó pillanatban elvállaltam az olvasók érdekében egy lektori átolvasást, hogy legalább egészen durva tévedések ne kerüljenek bele. Írásaiban mindig is ilyen diplomatikus lesz, a napi praxisában nem az. Ismételten betegek jelentkeznek elmiránál vagy nálam, és persze nyilván kaján orvosoknál is, azzal, hogy Tóth ajánlását követve húst esznek hússal, nem szednek semmi vitamint és ásványi anyagot (,mert minden benne van a húsban), és teljesen leromlott az állapotuk a kiinduló rossz állapotukhoz képest is. Kérdezik, mit tegyenek. Aki felhívja tóthot, és ő éppen hajlandó felvenni a telefont, annak azt mondja, tessék folytatni, majd jobb lesz. Fanatizmus és demagógia.Hogy nem szedsz vitamint, az a Te bajod, de ha paleoorvos lennél, saját magadból kiindulva (ő ezt teszi) mégsem emelhetnéd tudományos álláspont szintjére a személyes meggyőződésedet. A saját szakállára mindenki azt teszi, amit jónak gondol, de másnak ugyanezt tanácsolni már felelőtlenség." Szendi

"Sajnos itt nem két tudományos elme vitájáról van szó. Nézd meg, miféle szakirodalom van megadva a könyvében. A kiadó, amikor észrevette, hogy olykor egy oldalt is bemásolt más könyvekből, akkor könyörgött, hogy legalább azt adja meg forrásnak. Tóth fejből ír mindent, amit ő gondol a kérdésről, mint a nagy próféták, akiknek nem kell tudományos alátámasztás. A nálam közölt cikkei is ilyenek voltak, mindig kértem, hogy adjon már meg forrásokat. A végén az utolsó cikkeinél összekotort formálisan egy-két témába vágó forrást. Ilyen paleorvos van már sok,akik ajánlják a paleo étrendet, de szerencsére nem akarják magukat paleoprófétának gondolni, nem vágynak a szereplésre és a hírnévre." Szendi

"ha Tóth ennyire ellenzi a magok fogyasztását, nem világos, miért érdekelt a szombathelyi süteménybolt üzemeltetésében?" Szendi

"Talán emlékeztek rá, egyszer kérdeztem Tóth Csabától, hogy hogyan lehetne az óvodai étkezéseket kikerülni. Azt írta, hogy ne vigyem kínozni a gasztróra a gyerekeimet, ad ő igazolást, mert gyerekorvos is. Ezen nagyon meglepődtem, nem is igazán hittem el. Az anyuéknak is volt vele egy emlékezetes találkozása. Az ő általa adott időpontban mentek el hozzá a rendelésére(400 km-t utaztak oda-vissza). Kiutaztak valami faluba Szombathelyről, mondván, hogy Pesten maradt a rendelő kulcsa. Semmilyen vizsgálatot nem végzett el rajtuk, csak bemondások alapján három hónap paleózás után az összes gyógyszerüket elhagyatta velük. A rendelési idő közel sem volt az általa hirdetett 45 perchez. Ráadásul a felesége folyamatosan hívogatta, mert mennie kellett egy előadásra. Az anyuék vérnyomása a gyógyszerek nélkül pár nap alatt az egekben volt, az apu cukra szintén. Hiába hívtuk, hogy mi is legyen a teendő, simán lerázott bennünket. Próbáltam azzal védeni, hogy elfoglalt, meg sokat dolgozik, de ez nem mentség. Két idősebb, szívműtéten is átesett ember esetéhez nem lehet így hozzá állni." Mónika

"A szivárgó bél nem Tóth találmánya, még nem is ismertem őt, amikor már több cikkfordítás formájában foglalkoztam a kérdéssel. Ő valami szubjektív szimpátia vagy nem tudom mi alapján kiemelt egy-két témát a létező paleoirodalomból, és azokon lovagol, mintha azokat ő fedezte volna fel. Közben a dolog jelentőségét túllihegi, arányt téveszt, és mindent tilt, amivel kapcsolatban csak felvetődik, hogy kapcsolatban állhat a bél áteresztő képességével. Azonban ez meglehetősen teoretikus, hogy mi milyen mértékben, mennyire, mivel kölcsönhatásban fokozza ill. csökkenti a bélszivárgást. Az indokolatlan tiltások viszont betarthatatlanná teszik a paleót. Tegnap egy cukorbeteg kisfiú szülei jöttek hozzám, jártak Tóth Csabánál, aki a padlizsántól kezdve mindent megtiltott. De közben a kisfiúnak gyakorlatilag már nincs saját inzulintermelése, tehát az autoimmun folyamatot bármi áron megfékezni hiábavaló dolog. Arra a kérdésükre, hog ymiért magas a kisfiú trigliceridszintje, nem válaszolt. Én sem tudtam, csakhogy én nem vagyok a cukorbetegség orvostudora. Én majd utánanézek, ő az ilyen pácienseket lepattintja." Szendi

"olyan eszközöket használ,mint öndicsőítés, korlátlan hatáskörrel bíró rendelkezések bemagyarázása másoknak,vagy Gábor becsmérlése. Ezt tette a komáromi klub alapításkor is, mikor a rendezvény végén páran még ott maradtunk, és beszélgettünk - ekkor még engem sem kímélt, kifejezve nemtettszését, hogy fordítom Gábor cikkeit. 2.az emberek jó része mennyire megszédül az orvosi diplomától. - éppen ez volt TCS komáromi szónoklatának üzenete, mert többször is jelezte, hogy Gábor egy senki, nem is orvos, és neki nem fog hinni senki. Akkor ezt nem igazán értettem,( de nagyon ki voltam akadva, mert nem tudtam mire vélni TCS ezen kritikáját), mert nem tudtam, hogy már dúl a vita közöttük" Galgóczi Imre

"Tóth gyűlöletét nem érdemeltem ki, hiszen két éven át mindenben segítettem őt, általam vált ismertté. De megismerve az ő tevékenységét, most már jól értem, mi mozgatja őt " Szendi 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Minden vélemény számít!
Ha tapasztalatod van Tóth Csabával kapcsolatban, és szeretnéd, hogy megjelenjen, szólj hozzá itt, akár névtelenül:)